Субота, 18.05.2024, 14:15
Вітаю Вас Гість | RSS

Воробіївська гімназія

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 19

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

«Тореадори з Васюківки»
[ Викачати з сервера (10.31 Mb) ] 06.12.2013, 00:54

Тема. В. Нестайко  «Тореадори з Васюківки». Поведінка героїв твору, їх вчинки.

 

 Мета: аналізуючи пригодницький твір В. Нестайка «Тореадори з Васюківки», вдосконалювати вміння учнів характеризувати героїв, розкривати риси їх вдачі, особливості поведінки; розвивати вміння грамотно висловлювати свої думки, виділяти з інформації головне; виховувати активну життєву позицію, позитивні риси характеру.

 

Тип уроку: комбінований

 

Обладнання:  ілюстрації до твору, ноутбук.

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Сьогодні в нас незвичайний урок:

У світ фантазії зробимо ще один крок,

А з творчістю ми вже стрічались не раз;

І знову вона завітає до нас.

Це час міркувань, наполегливий час.

Цікаві завдання чекають на вас.

ІІ. Мотиваційний етап

1. Актуалізація суб`єктного досвіду й опорних знань

Слайд 1

- Діти, сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати над повістю В.Нестайка«Тореадори з Васюківки», на якому  ще раз згадаємо найцікавіші сторінки твору,поговоримо про веселих друзів, які весь час вигадують авантюри і потрапляють у пригодницькі ситуації.

- Давайте разом визначимо мету та завдання нашого уроку.

Слайд 2

- Правильно,  будемо розвивати вміння і навички виразного читання, переказування, коментування подій та вчинків героїв, вчитимемося аргументувати свою думку.

         Я бажаю вам отримати задоволення від уроку. Вірю, що кожен запам’ятає щось із сьогоднішньої розмови і обов’язково використає отримані знання і вміння у житті. Нам треба підсумувати, чого ми навчилися, які висновки для себе зробили. А головне, - дати відповідь на ключове питання, поставлене на початку роботи з твором: «Чи може пригодницький твір навчити чогось корисного?»

ІІІ. Актуалізація опорних знань

- Для досягнення нашої мети, ми з вами повинні повторити матеріал, який знадобиться нам для подальшої роботи.

Слайд 3-6

 

         1. Пригадай твір - назви епізод.

Слайд 7-8

         2. Упізнай героя. Про кого йдеться: « Він мій найкращий друзяка і напарник. Він весь час вигадував різні штуки – ви каблуки для нашої слави.»(Ява Рень)

«Бо замість бою у нас вийшов бій дураків».(Паша Завгородній)

         3.Бліц – опитування

1. Жанр твору В. Нестайка «Тореодори з Васюківки»?

2. Назвати ознаки пригодницького твору.

3. Довести, що цей твір дійсно повість.

4. Який характер носить твір В. Нестайка?

5. Назвіть прийоми, які використовує автор для творення комічного.

ІV. Робота над темою.

         1. Проблемне питання.

- Я бачу вам сподобався твір В.З. Нестайка. І його герої вам до вподоби завдяки своїм вигадкам та пригодам, їхні мрії подібні до вашх, адже вони ваші ровесники. Але послухайте ще одну думку. До нас прийшов лист від цікавої громадянки з особливими переконаннями.

         (За що діти люблять Яву і Павлушу?Як така поведінка може вплинути на виховання підростаючого покоління? З кого брати приклад?! З тих хлопців, які випустили під час лекції в клубі пугутькала, внаслідок чого лектор упав із трибуни і вилив собі на голову графин із водою; повісили на телеантену старі дідові підштаники; зіпсували свинарник! Це хулігани! Я згодна з думкою діда Салимона, що це гангстери, а не хлопці! Ким тут захоплюватись? Як можна дозволяти дітям таке читати?)

- Для подальшої продуктивної роботи ми розділимося на дві групи.

Слайд 9

- Діти, існує така думка, ніби пригодницький твір має розважальний характер, а його герої не зможуть навчити нас нічого корисного.

- Завдання для першої групи – дати відповідь на питання «Чи може пригодницький твір навчити чогось корисного?»

- Питання для другої групи – Яка риса характеру притамана хлопцям? (Фантазери, мрійники, романтики)-

Романтично настроєна людина, схильна до мрійності, до ідеалізації дійсності.

2.Робота з текстом

·                   Це думка сценариста, який має право на своє бачення твору. Чи однакове зображення вдачі героїв твору сценаристом і Всеволодом Нестайком. Доведіть мені цю думку, посилаючись на текст твору. Читаємо виразно.

Уривок 1. « У нас була прекрасна благородна ідея…до …І зняла таки вереск, що причовгав дід. Ну і…»

Уривок 2 « Давай влаштуємо бій биків…»

Уривок 3. «Слухай, каже Ява, -а давай зробимо підводного човна…до …аби підводний» не вдалось»

Хлопчики – ваші однолітки. Вони здатні на вигадку, бешкетують, завдають клопотів оточуючим. Але ми розуміємо, що все це вони роблять не зі зла, це – так би мовити, плоди їхньої бурхливої фантазії. Вони мріють, пізнають життя, і ми, читаючи твір, не засуджуємо їх, а сміємося і захоплюємося їхніми пригодами, бо у пригодах, у різноманітних приємних і неприємних ситуаціях гартується воля, характер людини і справжня дружба.

         3 . Робота в групах над характеристикою героїв твору

Слайд 10

Ø     Запишімо те хороше, що притаманне хлопчикам, і те, що, на вашу думку, не красить підлітка.

          +                   ПАВЛУСЬ            

                                         ЯВА                            Бешкетники, неслухняні

                                                                       необачні, не бажають учитися

        Кмітливі

Винахідливі

Люблять тварин

Вміють дружити                                                                 

 

- А взагалі-то на вашу думку вони позитивні чи негативні герої?

А як ми можемо пояснити їх негативні прояви поведінки.?

         4. «Хвилинка мудрості»

Слайд 11

         - Поясніть, будь ласка, народне прислів’я: «Кожна пригода – до мужності дорога».

                           (Учні пояснюють прислів’я)

- Потрапляючи у складні і захоплюючі пригоди, хлопці завжди намагалися довести власну самостійність і винахідливість. Хоча вони і бешкетують, але в кожного з них добре серце і вони вміють цінувати дружбу.

- Чим більше було пригод, тим міцнішою ставала їхня дружба. Павлуша одного разу висловив: "Дружба! Велике це слово – дружба! Може, найбільше із усіх слів людських”.

-         Так, у пригодах, у різноманітних приємних і неприємних ситуаціях гартується воля, характер людини і справжня дружба.

-         А чи хотіли б ви мати таких друзів, як Павлусь і Ява? Чому?

- Іншого я від вас не очікувала. Ну якщо наші герої такі близькі вам, давайте спробуємо пояснити їхню поведінку, допоможемо зрозуміти природу їх пригод.

5.Аналіз ситуацій. Евристична бесіда

·                   Чому не вдалось побудувати метро?(не вистачило знань, взялись за непосильну роботу)

·                   Чим же закінчився бій биків?(це теж наука,небезпечне заняття,воно вимагає певних фізичних якостей, вміння, вольових якостей, чого у хлопчиків ще не було )

·                   А чому ж не побудували підводний човен?(Доки спасали Собакевича, забули про свою мрію)

Висновок. Гарні були мрії у наших героїв, але кожного разу вони розбивались об дійсність, не збувались.

 

6. Інтерактивна вправа «Скринька порад»

·                   Ви співчуваєте героям повісті Яві і Павлуші?

Зараз ви попрацюєте в парах. Разом подумайте, що треба робити хлопчикам, щоб їхні мрії здійснилися.

Давайте порадимо їм, що треба зробити, щоб їхні мрії здійснились. (Діти зачитують рішення: добре вчитися, виховувати характер, бути хоробрими, цілеспрямованими, слухати старших, не втрачати оптимізм)

8. Аналіз проблемних питань.

Слайд 12

А. Отже, пригодницька література покликана навчати розважаючи. Що саме навчив нас В. Нестайко?

Слайд 13

l     Б. Головні герої – ваші однолітки.

l     Ява і Павлуша :

- гарні друзі;

- кмітливі;

- винахідливі;

- у них добрі серця.

l     Різноманітні, дуже цікаві події; захоплюючі ситуації.

Слайд 14

V. Підсумок уроку.

Підсумуємо наші знання вправою «Закінчи речення»

- «Повість «Тореадори з Васюківки» допомогли мені зрозуміти, що…»

-  Дякую, сподіваюся, всі ви отримали задоволення від уроку. Бажаю, щоб ваше дитинство було таким же яскравим і різноманітним, як у Павлуся з Явою, щоб кожен з вас був непересічною особистістю, яка не забуває про закони моралі та етики.

 VI. Оцінювання учнів

VII.  Домашнє завдання

Слайд 15

-         Скласти усний роздум на тему: «Як зробити своє життя цікавішим».

 

Категорія: Мої файли | Додав: Катя
Переглядів: 6277 | Завантажень: 68 | Коментарі: 11 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz